Nieuwe doelgroepen bereiken
Nieuwe doelgroepen bereiken: het staat bij veel culturele instellingen hoog op de agenda. Maar hoe pak je het aan? In deze cursus belicht Pim Halkes van Frisse Duik hoe je vanuit doelgroepinzicht naar doelgroepstrategie gaat.
Over de cursus
Je ontdekt welke rol je positionering, je proposities en je eigen organisatie spelen en hoe je collega’s meekrijgt in noodzakelijke veranderingen. In twee werksessies krijg je voorbeelden uit de praktijk en een aantal korte oefeningen voor je eigen organisatie.
Tussen de twee cursusmiddagen in wordt een telefonisch moment ingepland om je te helpen met de thuisopdracht.
Doelgroep
De cursus is bedoeld voor musea die hun marketing- en doelgroepenstrategieën al redelijk op orde hebben en planmatig willen werken aan het uitbreiden van hun doelgroepen als gehele organisatie. Voorkennis over doelgroepen is gewenst.
Programma
We richten ons tijdens de training op doelgroepstrategie om aan te sluiten bij de groeiende behoefte van culturele instellingen om een breder publiek te bereiken. Om je niet alleen anders te laten denken maar ook anders te laten doen, komen de volgende onderdelen aan bod:
- Kennis (modellen) en inspiratie (voorbeelden van binnen en buiten de sector)
- Huiswerkopdracht
- Mogelijkheid tot een-op-eengesprek om (online) te sparren over het huiswerk en de uitwerking
- Opdrachten tijdens de sessies met feedback op elkaars ideeën.
De cursus is verspreid over twee cursusdagen:
Maandagmiddag 11 maart 13.30-17.00 uur
Locatie: Op Hodenpijl, Rijksstraatweg 20-22, Schipluiden
Maandagmiddag 22 april 13.30-17.00 uur
Locatie: Regentenkamer in Het Meisjeshuis, Oude Delft 116, Delft
Over de docent
Pim Halkes heeft als consultant veel ervaring met doelgroepstrategie en propositieontwikkeling voor onder andere DPG Media, Muziekgebouw aan ’t IJ, Bibliotheek Eemland en RAI Amsterdam. Hij was eerder marketingmanager bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en Omroep Brabant en werkt nu vanuit zijn bureau Frisse Duik als consultant.
Praktisch
Deelname is gratis maar er is een beperkt aantal plekken beschikbaar. Meld je aan via het onderstaande formulier.
Er wordt gezorgd voor koffie/thee. Bij inschrijving rekenen we op je komst qua catering en locatie. Kun je onverhoopt toch niet komen? Geef tijdig de afmelding, of naam van vervanger (bijvoorbeeld je collega), aan ons door via info@erfgoedhuis-zh.nl.
Wanneer
11 maart 2024
13.30 - 17.00 uur (inloop vanaf 13.15 uur)
Wanneer
22 april 2024
13.30 - 17.00 uur (inloop vanaf 13.15 uur)
Meer informatie of contact met Erfgoedhuis Zuid-Holland?
Evelien Masselink
Coördinator business development, senior adviseur erfgoed en publiek