Ontdek de podcast ‘In 365 dagen succesvol innoveren met erfgoed’
8 februari 2023Hoe houdt je belangrijke thema’s uit het verleden, zoals de Tweede Wereldoorlog, interessant voor een jonger publiek? Hoe kun je op vernieuwende manieren een breder publiek aanspreken? En welke digitale strategieën kun je daarbij inzetten? Krijg antwoorden op deze vragen in de podcast ‘In 365 dagen succesvol innoveren met erfgoed’. De podcastserie is gemaakt door Stichting Musea en Herinneringscentra ’40-’45 dankzij het programma Innovatielabs.
Veranderingen en gebeurtenissen in de samenleving, zoals de coronapandemie, zorgen voor grote uitdagingen binnen de erfgoedsector. Als we iets hebben geleerd is het wel dat het belangrijk is om als sector te blijven innoveren om te kunnen overleven, zoals digitale oplossingen om toch bezoekers te trekken. Niet voor even, maar op een duurzame manier.
Stichting Musea en Herinneringscentra '40-'45, een samenwerkingsverband van 15 grote musea en herinneringscentra en 30 kleinere musea en organisaties in Nederland, begon daarom een zoektocht naar innovatieve oplossingen voor de cultuur- en erfgoedsector. Dit deed de stichting als onderdeel van het project 2ndWorld. In de podcast ‘In 365 dagen succesvol innoveren met erfgoed’ nemen experts en ervaringsdeskundigen je mee in de uitkomsten van dit onderzoek. Ontdek elke aflevering inspirerende tips en tricks die jij in kunt zetten bij je werk!
Ga direct naar de podcast in Spotify,
Ontvang nieuwsbrieven in je mailbox
Wil je op de hoogte gehouden worden van wat er speelt in het Zuid-Hollandse erfgoed? Abonneer je dan op een van onze nieuwsbrieven!